Na publicatie van mijn vorige ’t is Groen, ’t Wit hebben we geen wedstrijd meer gespeeld, elke keer als het vroor was er een uitwedstrijd gepland maar omdat onze tegenstanders geen kunstgrasvelden hebben, werden deze steeds afgelast!

Toen het KNVB schema eindelijk weer eens een thuiswedstrijd toeliet dachten we eindelijk weer eens een balletje te kunnen trappen maar dit maal werd het toch weer afgelast want
tegen de vele centimeters sneeuw is het kunstgrasveld niet opgewassen!  Bij een eventueel volgende aanleg van een kunstgrasveld, verwarming eronder plaatsen?

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik toch stiekem stond te juichen als ik op mijn iPhone op teletekst keek en dan onderaan weer het kopje:
AFGELASTINGEN………….…………..…….603  zag.
Echt hoor, ik vind het heerlijk om een potje te voetballen maar als het echt waterkoud is en wind snijdt dwars door je 4 (soms wel 5) lagen bovenkleding + muts  heen, (maar dan wel in korte broek want ik heb een hekel aan die vreselijke lelijke lange keepersbroeken, die maken mijn peer-figuur er echt niet beter op) dan denk ik wel eens; Wat doe ik hier…..wie gaat er nou voor zijn lol 2x 45 min op doel staan met dit weer?!?!  Nu is het namelijk zo dat we het lekker doen waardoor ik gewoon bijna niks te doen heb dan alleen maar van de ene kant van de 16 naar de andere kant van de 16 te lopen, springen, hupsen, huppelen.  Soms check ik of mijn evenwichtsorgaan het nog doet en loop ik voetje voor voetje over de witte lijn van de 16, soms met de boog mee en soms niet…. Tsja je moet in beweging blijven he.
En dan na de eerste helft snak je naar een lekker kopje thee, maar NEE, ik heb het al eerder vermeld en het is gewoon echt zo, er zijn verenigingen die het presteren dat je in de zomer thee krijgt en in de winter limonade?!?!  ZOMER = WARM dus KOUD drinken….WINTER = KOUD dus WARM drinken!
Das toch net zo logisch als: “Als je niet schiet ken je ook niet scoren.”
Dan na de tweede helft snak je naar een warme douche….en als je dan mazzel hebt dat de boiler ondertussen niet is leeggedoucht door voorgaande teams of dat je in de rij moet gaan staan omdat er maar 4 douches zijn (waarvan er 1 druppelt) en meestal ben je met meer dan 11 dames, die over het algemeen allemaal lang haar hebben en dan eerst het haar moeten natmaken, dan shampoo, dan crèmespoeling en dan nog prut van de benen moeten boenen dan ben je zo blij dat je eindelijk onder die warme straal mag gaan staan…..…begint alles te jeuken omdat door de warmte er weer eens wat bloed door je benen, armen en handen gaat stromen! Heerlijk hoor, zo’n potje voetbal in de winter.

Ik vind het dan ook onwijs frustrerend dat als het seizoen weer begint dat het mooie weer al weer bijna over is en we de winter in gaan. En wanneer we weer richting lekker tempraturen gaan dat de competitie al weer af is….van mij mag die winter(b)rrrrstop van december tot april duren….

Gegroet,
Catelijne  #keeper(b)rrrrsrcdames1

VOLG ONS OP WWW.TWITTER.COM/SRCDAMES1 NU MET INFORMATIE OVER WAAR EN WANNEER WE SPELEN, INSIDTHEDRESSINGROOM-FOTO’S, (KORTE) VIDEO-INTERVIEW-SAMENVATTINGEN, STATESTIEKEN, REACTIE’S EN MEER….EN DAT GEHEEL GRATIS! J

